יום שבת, 20 ביוני 2015

הרב אבי זרקי, מסמיך שוחטים, עבר לטבעונות

יוני 2015
הרב אבי זרקי מספר שלמד על הסבל של בעלי החיים בתעשיה, ונגמל מלאכול בשר.
"ראיתי שזה גם אסור לפי התורה להתעלל בבעל חיים ואחר כך לאכול אותו", הוא אומר, "מה גם שעל פי דיני הכשרות זה אסור.

ראו גם בדף הפייסבוק שלו.

גרמתי היום ל 100 איש להיות המומים !!! הסברתי שגם בעלי חיים בוכים ויש להם רגשות ו..הכל מפרשת השבוע "שלח לך"..

זכות גדולה נפלה בחלקי, לחבוש כמה "כובעים" בו זמנית.. להיות המוהל הראשי לתל אביב יפו, בברית ללא כאב (www.moel.co.il), יו"ר התנועה להגינות משפטית המסייעת לאנשים לצאת מסיבוכים פליליים כחוק, ראש מכון מדרש הלכה בבני ברק להסמכת רבנים, שובי"ם ומוהלים ורב קהילה גדולה בצפון תל אביב (www.haravzarki.com). בקהילה שלנו אין דגש על הנושא העדתי ולכן יש בה, ספרדים ואשכנזים, צעירים ומבוגרים, והחברים בה מכל גווני הקשת החברתית. יש מקום של כבוד לאנשים קשי יום לצד אילי הון ובעלי עסקים גדולים והכל בנועם, בחביבות וללא כפייה. המכנה המשותף לכל הכובעים הוא הרצון לעזור, להקל, ללמד, לחלוק תובנות ובעיר להפיץ חמלה ורחמים.
לאחר קריאת התורה והחזרת ספר התורה למקומו.. לפני תפילת מוסף, יש לי כעשר עד חמש עשרה דקות לומר דברי תורה וחידושים לבני הקהילה. ה' חנן אותי ביכולת השפעה אדירה על ציבור גדול מאד של אנשים. לחמתי בעבר נגד רבנים "גדולים" על מנת למנוע מהתינוקות את הסבל בברית המילה וניצחתי אותם .
אך הפעם, החלטתי לדבר על הפרשה ולקשר זאת עם התובנות החדשות שלי בענייני כשרות המזון לצד ההתעללות בבעלי החיים.

סיפרתי להם על תעשיית החלב בישראל לצד המוגלה המפוסטרת שהם שותים ..
הסברתי להם על הסתירה שיש בין דרישותיה של ההלכה היהודית בהקפדה על צער בעלי חיים לצד מכות הרצח והחשמול שעוברים בעלי החיים בדרכם אל השחיטה וכיצד כל זה מנוגד להלכה בתכלית.
הבאתי בפניהם את עניין המטילות העומדות על שטח פחות מחצי דף A4 למשך שנתיים, ללא אור יום ולבסוף נטחנות כאות תודה.
פרסתי בפניהם את שטיפת הביצים בפורמלין וההשלכות הבריאותיות שיש לדברים.
הסבתי את תשומת לבם שחצי מהפרסומות בטלויזיה הן על אוכל והחצי השני על תרופות..

קשרתי את הכל לפרשת השבוע "שלח לך" בהסבר הכל כך רלוונטי.. רובם המכריע של העם הלך בדרך לא טובה, ולעומתם בחרו שני אנשים (יהושע בן נון וכלב בן יפונה) ללכת בדיוק להיפך ובזכותם אנו כאן.. לאמר כי הרוב יכול שיהיה טועה ומטעה..

עברנו על הלכות שחיטה וטריפות, בדיקת הסכין ומעשה השחיטה, הבנו עד כמה חשוב לתורה שבעל החיים לא יסבול אפילו לשבריר שניה.. כל זאת התיאוריה.. אבל הפן המעשי אכזרי מאין כמוהו והפועל היוצא שלו שאנו אוכלים נבילות וטריפות תחת "חותמות" של מותגי כשרות ובדצים למיניהם שכל כולם הם "מעשי יחצנות בעלמא" !

זכורני, עת למדתי אצל ראש השוחטים, מורי ורבי הרה"ג רפאל עשור שליט"א ש"בבא סאלי" היה אוכל רק משחיטתו. הוא לימד אותי כי בטרם "רצים" להדר בבדיקת הריאה יש להדר במעשה השחיטה.. דבריו חקוקים בזכרוני עד היום: "אם מעשה השחיטה כלומר הבסיס של הכשרות לא יהיה טוב, אפילו תהא הריאה "חלקה" לגמרי ללא סירכה/בועה/טינרי ואפילו ללא "ריר קל" לא נוכל לומר על הבשר שהוא "חלק" אלא טרף" !

כעת הבה נתבונן.. ראינו באחד התחקירים מקרה של בהמה המסרבת ללכת אל תא השחיטה במסלול הצר. מה עושה הפועל ? הוא "מוריד" לה על הגב, שוב ושוב, דלת של ברזל במשקל כבד פעם ועוד פעם ועוד פעם באותו מקום על גבי עמוד השדרה, עד שהיא "נכנעת" ועוברת.. לידיעתכם, דינה של הבהמה שהיא טריפה גמורה ! האם השוחט, בודק הסכינים, בודק הפנים, או בודק החוץ יודעים שזה קרה ? לא ! ואולי היא "פסוקת חוט השדרה" ? האם יש "משגיח" ברפת ? לא ! אז איזו כשרות זו ? מזוייפת !!!

כך יש אין ספור דוגמאות העונות על 70 הטרפויות הנזכרות בהלכה ואין פוצה ומצפצף.. הקהל היה המום.. לא נתנו לי לרדת מההיכל. הבטחתי שבקרוב נעשה משהו גדול בעניין.

הרגשתי שהשפעתי על 100 בתי אב היום. עוד ידי נטויה. אשמח אם תוכלו לחבר אותי לכל מי שהדבר יקר ללבו, נעשה סרטי הסברה כמו שצריך לפני ולפנים ונמנע את הסבל המיותר הזה מכולם..

לא בכדי, אנו אומרים במנחה של שבת: "אדם ובהמה תושיע ה".. כנראה, לאחר שהאדם מילא כריסו בבשר ביום השבת, צריך להושיע אותו ממחלות ואת הבהמה ממנו..

כל מי שקרא והזדהה, אנא לעשות לייק ולשתף, זה צעד קטן לאדם, אבל צעד גדול לאנושות.. תודה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה