יום חמישי, 11 ביוני 2015

גם הרב אבי זרקי נגד אכילה מתעשיית בעלי החיים


לא תאמינו..
לאחרונה, היו רבנים שפיקפקו בכשרות של בדצ"ים למיניהם ובצדק. כשוחט מומחה וותיק לשעבר אני יכול לומר בוודאות שאין שום הבדל בין "סוגי" השחיטות והכל נועד למטרה אחת, להוציא כמה שיותר כסף מהצרכן המעוניין להדר בכשרות.
יש "הידורים" שלא רק שאינם כתובים בהלכה, אלא אפילו נותן התורה, לא שמע עליהם..
אבל לא לשם כך נתכנסנו כאן היום ועוד חזון למועד.. הנושא שבו אני רוצה לגעת הוא הוכחה שאין שום הידורים. אם היסוד רקוב, כל הבניין לא יחזיק מעמד. אם היסוד איתן, הכל יחזיק לשנים מרובות.
חשבתם פעם למה אסור לשחוט עם סכין פגומה (עיקור) ? מדוע אסור לחתוך בלחץ כמו שחותכים קישואים (דרסה) ? למה אסור לחתוך עם הפסקות אלא חייבים ללכת ולחזור ללא הפסק (שהייה) ? מה אכפת לקב"ה אם נחתוך את הגרגרת למעלה מטבעת הגדולה (הגרמה) ועוד ועוד ?
התשובה היא פשוטה. הקב"ה לא רוצה שנגרום צער בעלי חיים ולכן נועדו הלכות שחיטה לדאוג לצורת ההמתה הטובה ביותר לבהמה, לחיה ולעוף ללא שום סבל.
אשר על כן, יש הלכה שאסור לשחוט בהמות אחת ליד השניה כאשר הן רואות את השחיטה והדימום. הדבר יכול להוביל לטרפות הריאה (צמקה) ושוב, הדבר מצער את בעל החיים שהוא יצור "חי" והריהו "בעל" של "חיים" ממש. עם רגשות, עם חרדות וכיוצ"ב..
בואו נחשוב, אלוהים לא רוצה שנצער את הבהמה אפילו לחצי שניה בזמן חיתוך הקנה והוושט, אבל לצער אותם יום שלם הוא כן מסכים ? ראיתם פעם איך "מעמיסים" עופות בכלובים לשחיטה ? ראיתם את ההתנפלות, האגרסיביות, האכזריות, הרעל בעיניים של הפועלים ? שמעתם את הצעקות של העופות שנכנסים לפאניקה ? ראיתם את הצפיפות ? את החום ? את הרעב, הצמא, הנסיעה הארוכה לבית השחיטה ? את ההמתנה הארוכה למוות ? את הגרון היבש בחום הלוהט ? ואם היו שמים אנשים בכלובים כאלה הם לא היו בוכים, מייללים וצועקים מפחד וחרדה ? ובסוף זה מהודר ? תמהני ?
אסור לצער בעלי חיים, נקודה. זה איסור תורה, נקודה. מי שעובר על איסור זה ומי שמעלים עין, שחיטתו בסימן שאלה גדול. אני לא הייתי אוכל מהבשר הזה. חייבים להיות הומניים עם בעלי החיים.
כל יום בקריאת שמע אנו מזכירים את הפסוק: "ונתתי עשב בשדך לבהמתך ואכלת ושבעת". מכאן, אמרו חז"ל שהאדם צריך לתת אוכל לבהמתו, לפני שהוא יושב לאכול. האם כאן זה מתקיים ? ממש לא !
חשבתי ומצאתי

כי אפשר להיות "הומאני" כאשר לא הכל סביב ה - "הו - מאני"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה